» بهترین وکیل مهریه در تبریز کیست؟ + هر آنچه که در مورد وکیل مهریه باید بدانید!

بهترین وکیل مهریه در تبریز کیست؟ + هر آنچه که در مورد وکیل مهریه باید بدانید!

ویژگی بهترین وکیل مهریه در تبریز چیست؟

برای انتخاب بهترین وکیل مهریه در تبریز، نیاز به دقت و توجه بالایی داریم. مهریه یکی از پرونده هایی است که جنبه مالی بالایی برای زن دارد و زمانی که وکیل وکالت پرونده را از سوی زن برعهده می گیرد، باید از تمام دانش و توان خود جهت دفاع از حقوق موکل استفاده کند. مطالبه مهریه معمولا زمان جدایی و طلاق مطرح می شود و از سوی زوجه درخواست می گردد.

در بسیاری موارد مشاهده می شود که زوج از پرداخت آن امتناع می کند و به دنبال بهانه ای است که مهریه زوجه را نپردازد. نقش وکیل مهریه در چنین مواقعی پررنگ می شود. اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، مطمئنا به دنبال وکیل مهریه در شهر تبریز می گردید. 

انواع مهریه کدام است؟

مهریه باتوجه به زمان تعیین و نحوه پرداخت و انواع زمان مطالبه به چند نوع تقسیم می شود:

مهر المسمی: ساده ترین نوع مهریه که در هنگام عقد تعیین می شود به آن مهرالمسمی می گویند. در تعیین مهر المسمی توافق بین زوجین شرط است. این مهر مقدار مال معینی است که با توافق طرفین در زمان عقد مشخص می گردد. نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد این است که در این نوع مهریه، زن فقط می تواند 110 سکه دریافت کند و برای بیشتر از آن باید اثبات کند که زوج توانایی پرداخت دارد.

مهر المثل: اگر میزان مهریه زن در عقدنامه مشخص نشده باشد و طرفین به توافقی در این زمینه نرسیده باشند و همینطور بین زوجین نزدیکی صورت گرفته باشد. برای زوجه مهر المثل تعیین می شود. در دو صورت دیگر زن مستق مهر المثل می شود:

اول اینکه نکاح به درستی منعقد نشده باشد و یا شرایط لازم برای انعقاد را نداشته باشد و زوجه از این قضیه اطلاع نداشته باشد و با مرد نزدیکی کند. مورد دوم هم در صورتی است که مهریه در عقدنامه مشخص شده باشد اما ارزش مادی نداشته باشد. برای تعیین مهر المثل وضعیت زوجه مورد توجه قرار می گیرد و با در نظر گرفتن شان و وضعیت خانوادگی او مهر المثل محاسبه می گردد.

مهر المتعه: زمانی که مهریه در عقد دائم تعیین نشده باشد و شوهر قبل از نزدیکی و تعیین مهر، زن خود را طلاق بدهد زن مستحق دریافت مهر المتعه است. برای دریافت مهرالمتعه دو شرط وجود دارد. اول اینکه میزان مهریه در عقد نامه مشخص نشده باشد و شرط دوم این که پیش از ارتباط زناشویی از یکدیگر جدا شوند.

آیا مهریه بیش از 110 سکه قابل وصول است؟

یکی از حقوق مالی زوجه در ازدواج، مهریه می باشد که با جاری شدن صیغه عقد و در صورتی که زن مطالبه نماید، مرد موظف است که آن را پرداخت کند. طبق قانون که از شرع اسلام نشات گرفته، مهریه یک دین است که بر گردن مرد می باشد و او ملزم به پرداخت آن است. دو نوع مهریه وجود دارد که در زمان عقد مشخص می گردد، مهریه عندالمطالبه و مهریه عند الاستطاعه.

مهریه عندالمطالبه: مهریه ای است که هر زمان از سوی زن مطالبه شود، مرد موظف است که آن را پرداخت نماید.

مهریه عندالاستطاعه: مهریه ای است که در صورتی به زوجه پرداخت می شود که زوج توانایی مالی برای پرداخت آن را داشته باشد.

امروزه به دلیل مشکلات ناشی از پرونده های مربوط به مهریه، رویه های متفاوتی با قبل به لحاظ پرداخت مهریه پیش بینی شده است. مهریه تا 110 سکه که بر اساس آن، تنها به میزان 110 سکه از مهریه زن ضمانت اجرای کیفری را دارد و برای دریافت مهریه بیشتر از 110 سکه نمی توان زوج را به صورت کیفری تعقیب کرد، زیرا توان مالی زوج معیار دریافت مهریه بالای 110 سکه است و پرداخت مابقی آن مطابق نظر کارشناس و دادگاه تعیین می شود.

همینطور برای پیشبرد بهتر کارهای مربوط به دریافت مهریه می توانیم به وکلای خبره در این زمینه مراجعه کنیم و وکالت پرونده را به آن ها بسپاریم و یا مشاوره ای با انها داشته باشیم. وکلا به دلیل دانش و آگاهی کاملی که از قوانین و حقوق هر شخصی دارند، بهترین راهکارها را برای موفقیت موکل انجام می دهند. ما در این مقاله تعدادی از وکلای حاذق در شهر تبریز را معرفی نمودیم. برای دریافت مشاوره در خصوص پرونده های مهریه می توانید با آنها مشاوره داشته باشید و وکالت پرونده را به آنان بسپارید.

کلام آخر

از شما همراهان گرامی که تا پایان مقاله برترین وکیل ما را همراهی کرده اند سپاسگزارم.مهریه یکی از دعاوی رایج در دادگاه ها به خصوص در زمان طلاق زوجین می باشد. این پرونده پیچیدگی های خاص خود را دارندکه برای موفقعیت بهتر است که با وکیل خبره در ارتباط باشیم. امیدوارم که مطالب موجود در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. سایت برترین وکیل بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد که سعی دارد که بهترین وکیل ها ایران را معرفی کند.


فرم ارسال نظر