» برای طلاق توافقی چه باید کرد؟

برای طلاق توافقی چه باید کرد؟

بهترین وکیل توافقی در تهران کیست؟

وکیل طلاق توافقی فردی است که وکالت پایه یک دادگستری دارد و در زمینه دعاوی خانواده فعالیت می کند. بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران به دلیل تجربه ای که در پرونده های پیشین کسب نموده، بهترین راهنمایی را به موکلین خود ارائه می دهد. همچنین به دلیل آشنایی با رویه های دادگاه ها، پروسه طلاق توافقی را سریع و راحت انجام می دهد.

در صورتی که قصد جدایی دارید و می خواهید به صورت توافقی از همسر خود طلاق بگیرید، بهترین راهکار این است که وکالت پرونده را به وکیل متخصصی بسپارید که تجربه کافی در این زمینه دارد. 

انتخاب وکیل در تمامی دعاوی توصیه می شود. یکی از مهم ترین آنها، طلاق توافقی است. در پرونده های مربوط به طلاق توافقی وجود وکیل بسیار کمک کننده است. در ادامه چند مورد از مزایای وجود وکیل در چنین پرونده هایی را توضیح می دهیم:

درصورت وجود وکیل در پرونده طلاق توافقی، نیازی نیست که در دادگاه حضور داشته باشیم. همینطور با طرف مقابل پرونده برخوردی نخواهیم داشت و از اضطراب و استرسی که ممکن است در دادگاه به ما وارد شود، دور خواهیم بود.

باتوجه به شرایط شغلی و اعتقاداتی که برخی از مردم دارند، تمایل به حضور در دادگاه ها را ندارند. عقیده دارند که حضور در دادگاه به معنی وجود مشکلی است و اگر شخص آشنایی آنها را ببیند موجب آبروریزی می شود. برای چنین افرادی داشتن وکیل در طلاق توافقی یک مزیت محسوب می شود.

مطمئنا زمانی که زوجین تصمیم به جدایی می گیرند، مشکلات بسیاری در زندگی مشترک خود دارند و همینطور ممکن است به دلیل اختلافاتی که پیش آمده، اعتمادی به یکدیگر نداشته باشند. وجود وکیل در این پرونده موجب کاهش اختلافات می شود.

وکلای متخصص در طلاق توافقی به دلیل اطلاعاتی که از این پرونده ها و روند دادگاه دارند، سریع تر به پرونده رسیدگی می کنند و مراحل طلاق توافقی را طی می کنند.

مزایایی که حق طلاق برای زن

طبق ماده 1133 قانون مدنی و شرع حق طلاق به مرد داده شده اما مرد می تواند این حق را به همسر خود یا فرد دیگری مانند پدر، دوست و یا فرد دیگری وکالت دهد که در اصطلاح به آن حق طلاق گفته می شود. در این بین اگر مرد وکالت بلاعزل طلاق به زن بدهد، همچنان حق طلاق مرد پابرجاست و می تواند برای طلاق اقدام کند. زن می تواند حق طلاق را زمان عقد به عنوان شروط ضمن عقد در سند ازدواج بنویسد و یا این که بعد از عقد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و حق طلاق را از شوهر خود بگیرد.

اما داشتن حق طلاق برای زن چه مزیتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر زن حق طلاق داشته باشد می تواند اقدام به طلاق توافقی کند، همانطور که در مقاله های دیگر گفتیم، طلاق از طرف زن بدون داشتن حق طلاق بسیار دشوار و پیچیده است و گاهی موجب آزار روحی و روانی زن می شود پس با وکالت طلاقی که از همسر خود گرفته در یک دهم زمان موفق به گرفتن طلاق توافقی می شود و در هر زمان و بدون حضور شوهر خود می تواند با کمک یک وکیل طلاق خوب در تهران، به راحتی طلاق خود را بگیرد.

مزیت بعدی حق طلاق برای زن، طلاق توافقی بدون حضور شوهر (زوج) است، در این روش به این دلیل که زوجه وکالت طلاق را از زوج گرفته، پس می تواند به دادگاه مراجعه کند و از طرف زوج وکیل گرفته و پروژه طلاق را بدون حضور زوج به راحتی پیش ببرد.

اما نکته ای در این میان وجود دارد که باید به آن توجه شود، اگر زوج وکالت بلاعزل به زوجه بدهد، باز هم می تواند نسبت به طلاق اقدام کند، همچنین وکالت طلاق زوجه می تواند مشروط یا معلق باشد به این معنی که وکالت طلاق مطلق ندارد و در این شرایط زن نمی تواند مراحل طلاق را به سرعت پیش ببرد، به عبارت دیگر شرط گذاشتن ارزش وکالت طلاق یا همان حق طلاق را کم می کند. نکته بعدی در وکالت طلاق این است که مراقب باشید سر دفتر دار به عمد یا به سهو ننویسد که حق طلاق به زوجه داده شد، زیرا این عبارت کاملا عامیانه و غلط است و حق طلاق مرد قابل واگذاری نیست و فقط می تواند وکالت آن را به زوجه یا فرد دیگری بدهد.

ویژگی های وکیل طلاق

به طور کلی تمامی افراد جامعه کم و بیش اطلاعاتی مرتبط با بعضی از مسائل حقوقی در اختیار دارند، اما در زمان رویارویی با برخی رخدادهای حقوقی مانند طلاق، نمی‌ توانند به درستی تصمیم بگیرند، به همین خاطر است که مراجعه کردن به یک وکیل طلاق پایه یک دادگستری، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اکنون سوالی که ممکن است به ذهن مخاطب خطور کند این است که یک وکیل طلاق خوب می بایست چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟ بدون شک مهم ترین و اصلی‌ ترین خصوصیت یک وکیل طلاق خبره، داشتن علم و دانش و تجربه کافی است که تحقق این امر نیازمند صرف نمودن سالیان سال تلاش بی وقفه و مداوم است.

همان گونه که پیش تر اشاره کردیم، کمک گرفتن از شخص مجرب و متخصص در تمامی زمینه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما در حوزه طلاق می‌ تواند مشکلات عدیده ای را حل کند. شناخت و آگاهی لازم از وظایف وکیل طلاق جزوء نخستین اقداماتی است که می بایست انجام گردد. اینکه وکیل طلاق چه وظایف و اختیاراتی را دارد می‌تواند به افراد در پروسه حل پرونده کمک بسیار زیادی کند.

اگر افراد بدون مشورت گرفتن و همراهی یک وکیل مجرب وارد جلسه دادگاه شوند، مشکلات بسیار زیادی برایشان ایجاد می‌ شود و نمی توانند از حق و حقوق خود به خوبی دفاع کنند. یک وکیل طلاق خوب و کاربلد باید به خوبی بتواند از پس انتظارات موکل خود برآید و با توجه به نوع مشکل، بهترین راهکار را در اختیارش قرار دهد.

کلام آخر

از شما همراهان گراهی که تا پایان مقاله برترین وکیل ما را همراهی کردید سپاسگزارم. بیشترین پرونده های خانواده در دادگاه وجود دارد مربوط به در خواست طلاق از طرف زوج، زوجه و یا طلاق توافقی است. دوستان عزیز می توانید که به مجله برترین وکیل مراجعه کنید و با بهترین وکیل طلاق در تهران مشورت کنید سایت برترین وکیل بزرگ ترین و یهترین سایت حقوقی در ایران می باشد که به معرفی بهترین وکلای ایران و تهران می پردازد.

فرم ارسال نظر