» مراحل درخواست طلاق از طرف زن و شرایط آن در سال 1401

مراحل درخواست طلاق از طرف زن و شرایط آن در سال 1401

ویژگی های انتخاب وکیل طلاق در تهران چیست؟

وکیل شخصی است که در ازای دریافت مبلغی، وکالت پرونده حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده و … موکل را پذیرفته و از دانش، تخصص و مهارت خود برای موفق شدن پرونده استفاده می کند. پس می توان گفت که نقش بهترین وکیل طلاق در تهران در موفق بودن پرونده بسیار بالا است بنابراین باید در انتخاب وکیل دقت داشته باشیم.

شرایط و مشغله های روزمره در دنیای امروز، مشکلات حقوقی و کیفری را به وجود آورده است، در این میان اگر افراد آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه قوانین نداشته باشند دچار دردسر می شوند، در این شرایط مشاوره با وکیل مزایای بسیاری برای افراد خواهد داشت و به عبارتی زندگی آن ها را نجات می دهد. اما در میان تعداد زیادی وکیل طلاق که در تهران وجود دارد، کدام یک را انتخاب کنیم؟ انتخاب وکیل هم یکی از مهم ترین تصمیماتی است که باید گرفته شود.

معیارهای متعددی برای انتخاب وکیل وجود دارد که باید به آن توجه شود، تحصیلات عالی، توانایی های فردی، تخصص و تجربه، صداقت، شهرت، درستکاری، امین و امانتداری از برجسته ترین ویژگی های وکیل طلاق خوب در تهران است. در زمان انتخاب وکیل باید به مسافت محل زندگی تا دفتر وکیل هم توجه داشته باشید، ممکن است وکیل شما را برای صحبت در مورد پرونده به دفتر دعوت کند، در این زمان کم بودن مسافت، در زمان و انرژی تان صرفه جویی خواهد کرد.

اهمیت حضور وکیل در دعاوی طلاق چیست؟

پرونده های طلاق جزوی از دعاوی خانواده محسوب می شوند، در صورتی که این پرونده بدون وکیل پیش برود ممکن است مدت طولانی در مراجع قضایی بماند و به زودی رسیدگی های لازم روی آن انجام نشود. اما حضور وکیل طلاق اهمیت های بسیاری برای پرونده دارد. وکیل طلاق خوب در تهران به دلیل سابقه و تجاربی که در سال های وکالت به دست آورده است در صورتی که موکل راضی باشد، در مرحله اول فعالیت هایی برای ایجاد صلح و سازش میان زوجین انجام می دهد.

وکلای متخصص در دعاوی طلاق می دانند که چقدر این پرونده ها طولانی هستند، بنابراین سعی می کنند در مرحله بعد شرایطی برای طلاق توافقی ایجاد کنند و مبلغی را به عنوان مهریه و نفقه بپذیرند تا روند طلاق توافقی پیش برود و سریع تر به نتیجه برسند. اما اگر طلاق توافقی از سوی یکی از طرفین پذیرفته نشود، وکیل مراحل قانونی طلاق یک طرفه را انجام می دهد.

چه راه هایی برای طلاق زن وجود دارد؟

اصولا طلاق به اراده زوج انجام می شود اما در شرایطی زن هم می تواند درخواست طلاق بدهد اگر همسر او (زوج) با طلاق موافق نباشد در صورتی که زن و شوهر در طلاق به توافق نرسند و زن نواند حتی با بخشیدن مهریه رضایت زوج را جلب کند

برای طلاق زن شرایط و راه های ویژه ای وجود دارد که مدیریت و کنترل آن نیازمند داشتن یک وکیل با تجربه برای طلاق است. یا اینکه بهتر است درخواست طلاق زن حتما تحت نظر و با مدیریت یک وکیل با تجربه برای طلاق از طرف زن، انجام می شود.

مراحل طلاق از طرف زن چگونه است؟

اولین مرحله اقدام طلاق از طرف زن مراجعه به یک وکیل دادگستری مجرب می باشد یا اینکه زوجه خود شخصا اقدام نمایید که با توجه به شرایط خاص و پیچیده توصیه می کنیم که طلاق توسط وکیل دادگستری انجام شود.

جهت ثبت دادخواست طلاق در ابتدا باید به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنیم در این مرحله پس از ثبت درخواست زوجه پرونده دادگاه به محل سکونت زن ارجاع می شود که شعبه دادگاه مربوطه پس از ارجاع پرونده باتوجه به کثرت یا قلت ها پرونده ها جهت حضور زوجین روز معینی را به عنوان جلسه دادگاه مشخص و اعلام می کند و در جلسه دادگاه بعد از حضور طرفین و استماع دفاعیات زوجین مبادرت به صدور رای می نماید.

کلام آخر

از اینکه ما را تا انتهای مقاله برترین وکیل همراهی کردید سپاسگزارم. در این مطلب به موضوع وکیل طلاق و اهمیت داشتن آن اشاره کرده ایم. داشتن وکیل طلاق باعث کاهش اضطراب و تنش های موجود در دادگاه می شود. همراهان گرامی می توانید که به مجله برترین وکیل مراجعه کنید و با بهترین وکیل طلاق در تهران مشورت کنید سایت برترین وکیل بهترین و بزرگترین سایت حقوقی در ایران می باشد که به معرفی بهترین وکلای ایران و تهران می پردازد.


فرم ارسال نظر