» انحصار وراثت چیست و چه مراحلی دارد؟

انحصار وراثت چیست و چه مراحلی دارد؟

بهترین وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران کیست؟

ارث، مالی است که بعد از مرگ هر فرد به بازماندگان او منتقل می شود، برای تقسیم صحیح و قانونی این اموال می توان از وکیل متخصص در ارث و انحصار وراثت کمک گرفت. تهران از شهرهایی است که در آن افراد زیادی درگیر مشکلات انحصار وراثت هستند، همین موضوع موجب افزایش مراجعه مردم به وکلای ارث و میراث شده. اما چگونه یک وکیل انحصار وراثت خوب پیدا کنیم؟

بهترین وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران، با توجه به آگاهی هایی که دارد به نیابت از تمام وراث و یا یک نفر، مراحل حقوقی را طی می کند. همچنین می تواند بهترین نتیجه را برای حل پرونده موکلین خود رقم بزند. بسیاری از افراد اطلاعات کمی در خصوص مسائل ارثی دارند، بنابراین نیاز است که با وکیلی کارکشته در امور ارث و میراث در ارتباط باشند. برای افرادی که در تهران هستند، شناخت بهترین وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران بسیار حائز اهمیت است.

مراحل انحصار وراثت چگونه است؟

به جهت تعیین و تکلیف اموال فردی که فوت شده است، باید ورثه را تعیین کرد و رسیدگی های لازم به آن را از طرف مراجع قانونی پیگیری نمود، رسیدگی به این موضوع را در قانون “انحصار وراثت” و به رای صادر شده “تصدیق یا گواهی انحصار وراثت” می گویند. انجام این کار مراحلی دارد که وکیل متخصص حوزه ارث و میراث در تهران به آن وارد است و به درستی می تواند به موضوعات آن رسیدگی کند.

مراحل انحصار وراثت چگونه است؟

برای انحصار وراثت باید به مرجع صالح مراجعه نمود و طبق ماده 11 قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 1387، شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی، مرجع صالح به رسیدگی برای صدور گواهی می باشد. در این مرحله، شخصی که درخواست دهنده انحصار وراثت است، باید اطلاعات خود و شخصی که فوت شده را به صورت کتبی به شورا تحویل دهد.

همچنین باید لیستی از دارایی های منقول و غیرمنقول فرد فوت شده تهیه شود و به اداره دارایی محل سکونت متوفی تحویل داده شود. سپس با ارائه نمودن مدارک مورد نیاز، اقدامات لازم برای تنظیم دادخواست انجام می شود، بنابراین باید در فرم مخصوص دادگاه، دادخواستی مبنی بر درخواست انحصار ورثه تنظیم شود و تحویل مرجع صالح گردد.

در مرحله بعدی پس از پرداخت هزینه چاپ از سوی فرد درخواست دهنده، در یک روزنامه کثیرالانتشار آگهی می شود که متوفی ورثه دیگری دارد و یا خیر؟ چنان چه بعد از گذشت یک ماه فردی به آگهی اعتراض نکرد، دادگاه تشکیل می شود تا گواهی توسط قاضی صادر گردد.

لزوم داشتن وکیل برای انحصار وراثت

ممکن است انجام این مراحل برای عده ای خسته کننده به نظر برسد و یا حتی برخی از افراد زمان کافی برای حضور در دادگاه ها و رسیدگی به امور انحصار وراثت را نداشته باشند. در این جا راه حلی وجود دارد که می توانید وکالت پرونده را به وکیلی متخصص در حوزه ارث و میراث واگذار نمایید، تا به نیابت از شما تمامی مراحل را انجام دهد. ما تعدادی از وکلای انحصار وراثت را در این مقاله معرفی نمودیم.

معمولا در اکثر خانواده ها، تنش هایی بر سر تقسیم اموال به وجود می آید و تقسیم ارث برای بازماندگان را به یک معزل تبدیل می کند. در این جا کمک گرفتن از یک وکیل کارکشته ارثیه در تهران، موجب پیشبرد بهتر کارهای تقسیم اموال شده و از پایمال شدن سهم دیگران جلوگیری می کند.

زمانی که برای مشاوره در این خصوص به وکیل ارث و میراث در تهران مراجعه کنیم، راه های قانونی برای تقسیم اموال در کوتاه ترین زمان به ما نشان داده می شود. وکیلی که در حوزه وراثت فعالیت داشته و چندین پرونده را با موفقیت به اتمام رسانده است، کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

کلام آخر

از شما همراهان گرامی که تا پایان مقاله برترین وکیل همراه ما بوده اید سپاسگزاریم.  تلاش کردیم وکلای متخصص در حوزه ارث و میراث را معرفی کنیم. وجود وکیل انحصار وراثت موجب تقسیم عادلانه اموال بین وراث شده و از پایمال شدن حقوق دیگران جلوگیری می کند. امیدوارم که در این مقاله شما را در انتخاب وکیل ارث و انحصار وراثت کمک کرده باشم.  سایت برترین وکیل سعی دارد که بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران را معرفی کند. سایت برترین وکیل بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد.

فرم ارسال نظر