» وکیل متخصص در امور اراضی در تهران کیست؟

وکیل متخصص در امور اراضی در تهران  کیست؟

بهترین وکیل اراضی در تهران کیست؟

بهترین وکیل اراضی در تهران فردی است که به تمامی قوانین و اختلافات اراضی ملی و شخصی مسلط باشد تا بتواند بهترین خدمات را به موکلین خود ارائه نماید. باتوجه به موضوع رشد جمعیت و افزایش تقاضای افراد به جهت تسلط بر اراضی مختلف، لازم است که شناختی از وکیل اراضی داشته باشیم چرا که در پروسه چنین کارهایی اختلافاتی ایجاد می شود که بسیار پیچیده اند و نیاز است به دست وکیل پیگیری گردند. همراه ما در مجله حقوقی برترین وکیل باشید سعی داریم به این موضوع بپردازیم.

وکیل متخصص اراضی در رشته حقوق تحصیل کرده است و پروانه وکالت خود از کانون وکلای مرکزی دریافت نموده است، فردی است که می تواند اقدام به انعقاد قرارداد با موکل خود کند. همینطور پروانه وکالت یک وکیل متخصص اراضی باید دارای اعتبار باشد تا بتواند اقدام به انعقاد قرارداد نماید.

همینطور بهترین وکیل اراضی در تهران باید به طور کامل به مباحث حقوقی و قوانین مرتبط با اراضی مسلط باشد. در این صورت می تواند بهترین دفاعیه را از موکل خود ارائه دهد. وکیل اراضی باید تجربه کافی در خصوص پرونده های مرتبط با اراضی ملی و شخصی داشته باشد.

اراضی چیست و انواع آن کدام است؟

از نظر حقوقی به تمام زمین های دایر، بایر و موات، اراضی گفته می شود که آن ها می توانند تحت مالکیت شخصی و یا دولتی باشند. مطابق قانون برای هر کدام از اراضی موارد حقوقی مشخص تعیین شده است که در هنگام بروز اختلاف، مطابق قانون در مورد آن ها تصمیم گیری خواهد شد.

اراضی دایر: زمین هایی که در حال ساخت و ساز یا کشاورزی باشند، به عبارت دیگر به اراضی دایر می گویند که در حال بهره برداری هستند و از آن ها استفاده می شود. زمین هایی که مربوط به فضای سبز و جهت جلوگیری از آلودگی هوا هستند، جزو اراضی دولتی دایر محسوب می شوند.

اراضی بایر: زمین هایی که در طول 5 سال گذشته استفاده ای از آن ها نشده باشد، به صورت متروک با وجود مالک مشخص یا غیر مشخص و از آنها بهره برداری خاصی نمی شود، زمین بایر گفته می شود.

اراضی موات: زمین هایی که نه در گذشته و نه در حال، بهره برداری از نظر کشاورزی و ساخت و ساز نشده باشد، جزو زمین های موات می باشند. این زمین ها بدون داشتن مالک مشخص، برای تعیین تکلیف در اختیار دولت و منابع طبیعی قرار می گیرند.

معرفی 10 مورد از بهترین وکیل اراضی در تهران

دیگر انواع اراضی شامل:

  • از نظر محل وقوع: اراضی واقع در داخل محدوده شهری و اراضی خارج از محدوده شهری
  • از نظر مالکیت: اراضی ملی، خصوصی و موقوفه
  • از نظر کاربری: مسکونی، صنعتی، اراضی زراعی، باغات و سایر موار

در تقسیم بندی هر یک از موارد بالا، امکان تداخل میان یکدیگر وجود دارد. اما نحوه حل حقوقی این چنین مشکلات اهمیت دارد که وکیل در این زمینه تخصص کافی را دارد. هر یک از این دعاوی، مقررات و قوانین مخصوص خود را دارند و در مورد هر کدام از آن‌ها، دعاوی مختص آن وجود دارد. زمانی که بین موارد بالا، تداخل ایجاد می‌شود، برای دفاع از حق خود و رفع ابهام، حتما به یک وکیل متخصص در امور اراضی نیاز داریم.

بهترین زمان برای مراجعه به وکیل اراضی در تهران

بهترین زمان مراجعه به وکیل متخصص در امور اراضی در جریان ابتدای آغاز پرونده های حقوقی مربوط به اراضی شهری و کشاورزی و املاک مختلف است. وقتی که وکیل متخصص در امور اراضی از همان ابتدا وکالت پرونده را بر عهده بگیرد، احتمال بوجود آمدن هرگونه خطایی در جریان دادرسی پرونده به نحو چشمگیری کاهش می یابد.

10 مورد از بهترین وکیل اراضی در تهران

افرادی که به وکیل متخصص در امور اراضی مراجعه نمی کنند معمولا در مراحل قضایی پرونده با مشکلات قانونی مختلفی روبرو خواهند شد و دچار آسیب ها و خسارت های شدیدی می شوند، در نهایت نیز متوجه می شوند که حقوق آن ها مورد تضییع قرار گرفته است، زیرا نتوانسته اند با کمک یک فرد حرفه ای از مدارک و اسناد معتبر در جهت اثبات حق و حقوق خود استفاده کنند.

البته به وجود آمدن خطا در تمامی مراحل دادرسی پرونده های اراضی ملکی وجود دارد. همین موضوع باعث می شود تا افراد در هر زمانی نیاز به وکیل اراضی داشته باشند. به همین دلیل نیز بهتر است افراد در هر زمان که متوجه نیاز خود به وکیل متخصص در امور اراضی دند، سریعا به سراغ این وکیل بروند و وکالت پرونده خود را به او بسپارید.

کلام آخر

از شما همراهان گرامی که تا پایان مقاله برترین وکیل با ما همراه بوده اید سپاسگزارم.همانطور که در مقاله هم اشاره کردیم، دعاوی اراضی و املاک بسیار حساس و پیچیده هستند و لازم است از یک وکیل متخصص برای بررسی آن کمک بگیریم، امیدوارم توانسته باشیم شما را در انتخاب وکیل کمک کنیم. سایت برترین وکیل بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد که به معرفی بهترین وکیل های ایران می پردازد.


فرم ارسال نظر