» وکیل جرایم رایانه ای کیست؟

وکیل جرایم رایانه ای کیست؟

بهترین وکیل جرایم رایانه ای در تهران کیست؟

جرایم رایانه ای، جرایمی است که در فضای مجازی اتفاق می افتد. به صورت کلی هر کاری که با استفاده از سیستم و در بستر اینترنت باشد، از جرایم رایانه ای محسوب می شود. هرگونه سرقت، کلاهبرداری، نشر اکاذیب، جعل رایانه ای، جرایم مربوط به برنامه هایی همچون تلگرام، اینستاگرام و واتساپ از جرایم رایانه ای و سایبری محسوب می شوند. باتوجه به آمار بالای جرایم رایانه ای در شهر تهران مهم است که افراد درگیر چنین مشکلاتی با بهترین وکیل جرایم رایانه ای در تهران آشنا شوند.

در جرایم رایانه ای، مجرمین از رایانه و یا موبایل برای ارتکاب جرم استفاده می گیرند. وکلای خبره در جرایم سایبری به قوانین و جرایم کاملا آگاه اند. ما در ادامه این مطلب تلاش کردیم تا تعدادی از وکلای متخصص در امور جرایم رایانه ای را به همراه شماره تماس و آدرس دفتر وکالت در سایت برترین وکیل معرفی کنیم.

وکیل جرایم رایانه ای کیست و به چه جرایمی رسیدگی می کند؟

بهترین وکیل جرایم رایانه ای در تهران فردی است که به دعاوی و جرایمی که در فضای مجازی رخ می دهد، رسیدگی می کند. به صورت کلی هر فعل و یا ترک فعلی که در رایانه یا از طریق رایانه و یا به کمک رایانه یا از راه اتصال به اینترنت انجام شود، چه مستقیم باشد و چه غیرمستقیم، از سوی قانون جرم شناخته شده و ممنوع است. بنابراین مجازاتی برای مرتکبین این جرایم وضع شده است. به صورت کلی جرایم رایانه ای به ۳ دسته تقسیم می شود:

  • جرایمی که رایانه و تجهیزات جانبی آن، موضوع جرم است مانند سرقت، تخریب و …
  • جرایمی که رایانه یک ابزاری برای ارتکاب جرم است و معمولا از راه شبکه های رایانه ای و اینترنت اتفاق می افتد. مانند کلاهبرداری، سرقت رایانه ای، جعل و …
  • جرایمی که از نوع جرایم سایبری است و در فضای مجازی اتفاق می افتد اما در دنیای واقعی هم آثار آن نمایان می شود. مانند شنود غیرمجاز، نفوذ غیرمجاز، انتشار ویروس، کرم های رایانه ای و دیگر موارد.

بهتر است بدانیم وکیل متخصص در جرایم رایانه ای دقیقا به چه دعاوی رسیدگی می کند. ۱۲ مورد از مهمترین آنها را در زیر لیست کرده ایم:

  • حملات سایبری
  • بزهکاری اینترنتی
  • نقض قوانین کپی رایت
  • جاسوسی از طریق اینترنت
  • توهین و فحاشی در اینترنت
  • آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت
  • سوء استفاده از زنان و کودکان
  • ایجاد موانع در دسترسی کاربران
  • سوء استفاده از بانک های اطلاعاتی
  • دسترسی غیرمجاز و سرقت اطلاعات
  • ایجاد راه های میانبر پرداخت های مالی
  • هک اطلاعات و سیستم های رایانه ای

چرا در جرایم رایانه ای به وکیل نیاز داریم؟

به صورت کلی می توان گفت که هر نوع جرایمی که بر بستر اینترنت و با استفاده از موبایل، کامپیوتر، لپتاپ و … انجام شود، جزو جرایم رایانه ای یا سایبری محسوب می شود. مجازات هایی که برای این نوع از جرایم وضع شده، معمولا از درجه پنج و شش می باشد به همین دلیل موجب ایجاد سوء پیشینه می گردد. طبیعتا هیچ فردی نمی خواهد که سوء پیشینه کیفری برای او ثبت گردد. در این شرایط نیاز است که افراد با بهترین وکیل جرایم رایانه ای آشنا شوند.

از طرف دیگر پرونده های مربوط به جرایم کامپیوتری در تهران، باید به صورت تخصصی بررسی شوند. مردم عادی طبیعتا اطلاعات کامل و به روزی از قوانین و مجازات جرایم رایانه ای ندارند و بدین ترتیب به خوبی نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند.

در پرونده های مربوط به جرایم رایانه ای توصیه می شود برای جلوگیری از مجازات های سنگین، با وکیلی خبره در ارتباط باشیم و مشاوره های لازم را دریافت کنیم.

از طرفی به دلیل نوع جرایم رایانه ای و اینکه این جرایم با استفاده از سیستم های رایانه ای یا تلفن های همراه هوشمند رخ می دهد، باید وکیل انتخابی اطلاعات کاملی از سامانه های رایانه ای، برنامه نویسی، کار با دیتابیس، شناخت شبکه، متخصص جمع آوری ادله دیجیتال و … داشته باشد.

در مثالی دیگر که نشان دهنده اهمیت داشتن وکیل متخصص است اینگونه می توانیم بگوییم، فرض کنید فردی را تهدید به انتشار عکس های شخصی در فضای مجازی می کنند و یا او را تهدید به انجام کاری می کنند و مبلغی را درخواست دارند، در غیر این صورت عکسهای وی را انتشار خواهند داد.

در این پرونده ها حتما نیاز هست از وکیلی خبره کمک گرفته شود. وکیل علاوه بر تلاش برای دستگیری متهم، اقدامات لازم برای امحاء عکس ها و تصاویر موکل در کامپیوتر، لپتاپ و دیگر فضاهایی است که ممکنه متهم نگه داشته باشد را انجام می دهد.

کلام آخر

از شما همراهان گرامی سپاسگزارم که تا پایان مقاله برترین وکیل همراه ما بوده اید. جرایم رایانه ای یکی از انواع دعاوی کیفری است که مجازاتی برای فرد مجرم به همراه دارد از جمله حبس، جزای نقدی و یا شلاق، مطمئنا تمامی افراد به دنبال راهی برای رفع اتهامات و کاهش مجازات در این جرایم می گردند. بهترین وکیل جرایم رایانه ای در تهران، فردی است که می تواند مشاوره و راهنمایی های لازم را در خصوص پرونده به موکل ارائه دهد. سایت برترین وکیل بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد. سایت برترین وکیل سعی دارد که بهترین وکیل ها را در سراسر ایران معرفی کند


فرم ارسال نظر