» تصادف منجر به مرگ بدون داشتن گواهی نامه رانندگی، قتل عمد محسوب می شود؟

 تصادف منجر به مرگ بدون داشتن گواهی نامه رانندگی، قتل عمد محسوب می شود؟

بهترین وکیل تصادفات رانندگی در تهران کیست؟

وجود تصادفات در خیابان های تهران که مملو از اتومبیل، کاملا طبیعی است، کمی سهل انگاری، عدم توجه به جاده و خودروهای کناری، حادثه آفرین می شود. در صورت بروز تصادفات رانندگی بهتر راه تماس با وکیلی خبره در این امور است. بهترین وکیل تصادفات رانندگی در تهران، فردی است که اطلاعات کاملی در خصوص قوانیت و مقررات مربوط به تصادفات رانندگی و جرایم و مجازات آن ها می داند. محاسبه دیه و خسارت یکی از پیچیدگی های تصادفات است که وکلای حاذق به خوبی به آن آگاه اند.

در کلانشهر تهران، وکلای بیشماری در حوزه تصادفات رانندگی، محاسبه میزان خسارت و دیه و … فعالیت می کنند و خدمات متفاوتی به موکلین ارائه می دهند. اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، مطمئنا به دنبال وکیلی می گردید. که بتوانید از او در زمینه مشکلی که در زمینه تصادف دارید مشاوره بگیرید.

وکیل تصادفات رانندگی کیست و چه وظایفی دارد؟

وکیل تصادفات رانندگی فردی متخصص است که علاوه یر تحصیلات حقوقی، باید تجربه قبول پرونده های مربوط به تصادفات را نیز داشته باشد. دعاوی مربوط بصادفات رانندگی، حساسیت های خاصی دارد. در برخی از این تصادفات علاوه بر وقوع خسارت های مالی، خسارات جانی نیز ایجاد می شود، بنابراین وکیل باید اطلاعات کاملی در خصوص خسارت، قتل غیرعمد، حقوق کیفری و جزایی و دیه داشته باشد.

در تصادفات رانندگی که خسارت چندانی وارد نمی شود، معمولا مسئله بدون وجود وکیل و در همان لحظه تصادف حل و فصل می گردد. گاهی در چنین حوادثی افسر وجود دارد و گاهی هم بدون وجود افسر با توافق ترفین موضوع حل می شود. اما در تصادفاتی که خسارت مالی سنگین و جانی وارد می شود و پرونده به دادگاه می رود، وجود وکیل خبره و کمک گرفتن از او اهمیت دارد تا پیچیدگی های پرونده را باوکیل تصادفات رانندگی در تهران وظیفه دارد تا مرونده موکل را ریزبینانه بررسی کند، اگر خسارت، قطع عضو، از کار افتادگی اندام، خسارت مالی به خودرو و … ایجاد شده، آنرا به صورت دقیق پیگیری نماید. محاسبه خسارت و محاسبه دیه یکی از مهم ترین وظایف وکیل تصادفات رانندگی است.

برخی دیگر از تصادفات رانندگی با صحنه سازی و برنامه ریزی های قبلی انجام می شود، وظیف وکیل در چنین پرونده های بررسی دقیق حادثه است. وظیفه دیگر وکیل این است که از موکل خود دفاع کند، تلاش نماید تا بیگناهی او را اثبات کرده و یا در مجازات او تخفیف بگیرد.

در تصادفاتی که فردی جان خود را از دست می دهد. جبران خسارت به صورت پرداخت دیه می باشد. وکیل تصادفات در چنین شرایطی باید از قوانین قتل غیرعمد و مجازات آن اطلاعات کامل داشته و از موکل خود دفاع نماید.

انواع تصادفات رانندگی و زمان طلایی مراجعه به وکیل

به صورت کلی تصادفات رانندگی به سه دسته کلی تقسیم بندی می شود:

  • تصادفات رانندگی که منجر به خسارت مالی می شود، در چنین تصادفاتی فقی خودرو افراد خسارت می بیند و به سرنشینان آنها آسیبی نمی رسد.
  • تصادفات رانندگی منجر به خسارات جرحی: در چنین تصادفاتی هم خودرو خسارت مالی می بیند و هم به سرنشینان آن آسیب جسمی وارد می شود و افراد مشمول به دریافت دیه می شوند.
  • تصادفات رانندگی منجر به فوت فرد یا افراد: در تصادفاتی که هم خسارت مالی دارد و هم خسارت جانی، گاهی ممکن است یک یا چند تن از سرنشینان خودرو فوت شوند. در این صورت مشمول دریافت دیه هستند.

متاسفانه ایمنی پایین برخی جاده ها و اتومبیل ها، رانندگی پرخطر و غیرایمن سبب شده تا میزان تصادفات در تهران افزایش یابد. در شهر تهران آمار تصادفات به دلیل جممعیت و تراکم اتومبیل ها بسیار بالا است. خسارت هایی که در این تصادفات به وجود می آید، میزان متفاوتی دارد. گاهی اوقات خسارتهای مالی و جانی به صورت همزمان وارد می شود.

بهترین زمانی مراجعه به وکیل هر زمانی است که درگیر یک پرونده حقوقی مرتبط به تصادفات شویم. نکته مهمی در مراجعه به وکیل تصادفات وجود دارد، این است که هرآنچه که در مورد تصادف و جزیئات آن وجود دارد به وکیل بگوییم. وکلای متخصص در حوزه تصادفات رانندگی، به طور کامل به قوانین و مقررات مروبط به رانندگی و تصادفات آگاه اند و با تجربه ای که دارند می توانند از موکل خود چه آسیب دیده و چه مقصر دفاع کنند.

در برخی مواقع پرونده ها چندان پیچیده نیست و با چند جلسه مشاوره با وکیل خبره می توان مشکل به وجود آمده در تصادفات رانندگی را حل کرد. اما گاهی مشاهده می کنیم که پرونده ای پیچیدگی های بسیاری دارد و نیاز است که توسط وکیلی متخصص در این حوزه بررسی گردد.

کلام آخر

از شما همراهان گرامی که تا پایان مقاله برترین وکیل ما را همراهی کرده اید سپاسگزام. سایت برترین وکیل سعی کرده که بهترین وکیل های تصادف رانندگی را معرفی کند. سایت برترین وکیل بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد.


فرم ارسال نظر