» وکیل چک + بهترین وکیل متخصص چک در تهران

وکیل چک + بهترین وکیل متخصص چک در تهران

بهترین وکیل چک در تهران کیست؟

طبق تعریف قانون تجارت “چک نوشته ای است که به موجب آن، صادر کننده وجوهی را که نزد محال علیه دارد، کلا با بعضا مسترد و یا به دیگری واگذار می کند”، به زبان ساده تر چک نوشته ای است که به موجب آن صادر کننده می تواند تمام و یا قسمتی از پولی را که نزد بانک دارد پس بگیرد و یا به فرد دیگری واگذار کند. بهترین وکیل چک در تهران، فردی است که اقدامات حقوقی موثری برای وصول وجه چک انجام می دهد. عدم پشتوانه مالی برای صادر کننده مشکل آفرین می شود و در این شرایط نیاز است که با وکیلی متخصص و حاذق در ارتباط باشیم.

در برخی از مواقع مشاهده می شود که چک به دیگری منتقل شده، در این صورت شرایط حقوقی پیگیری مطالبات چک متفاوت است که وکیل چک متخصص و کارکشته به خوبی آن را پیگیری می کند. چناچه مشکلاتی در خصوص چک دارید و به دنبال وکیلی می گردید که کارهای وکالت پرونده و پیگیری آن را به او واگذار نمایید.

مزایای وصول چک توسط وکیل متخصص در تهران چیست؟

وصول برخی از چک ها در شرایطی از توان افراد معمولی خارج است و وکیل متخصص در امور چک این مسئله را به خوبی حل می کند. مشاوره با وکیل هم موجب می شود تا اطلاعاتی که در مورد حقوق و قوانین چک نداریم، به دست آوریم. از دیگر مزیت های وجود وکیل چک در پرونده ها شامل:

عدم نیاز به حضور موکل در دادگاه: با داشتن وکیل و اعطای وکالت معتبر به ایشان، دیگر نیازی به حضور شما در دادگاه نمی باشد. برای پیگیری این پرونده ها باید مراحل دادرسی شامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادگاه، دایره واخواست، اجرای احکام، اجرای ثبت و … طی شود که وکیل متخصص در امور چک تمامی اینها را به نیابت از موکل انجام می دهد.

حل سریع پرونده: مشغله هایی که افراد دارند موجب می شود تا پیگیری و رسیدگی به پرونده چک برای آنها طولانی شود. اما کمک گرفتن از وکیلی که اطلاعات حقوقی بالایی در این زمینه دارد موجب حل سریع پرونده های مالی و به خصوص چک می شود. بهترین وکیل چک در تهران به صورت دقیق و کامل به مواد قانونی و فرآیند دادرسی آشناست و می داند که از چه راهی سریع ترین و بهترین نتیجه برای موکل به دست می آید.

احقاق حقوق موکل: داشتن وکیل در پرونده های برگشت و وصول چک، موجب می شود تا علاوه بر مبلغ چک برگشتی، خسارت تاخیر آن هم مطالبه شود. در واقع وکیل چک خوب در تهران این اطمینان را به موکل می دهد که علاوه بر وصول چک، خسارت دیرکرد آن و سایر مبالغی که ممکن است در قراردادهای فی مابین درج شده باشد را وصول نماید.

همه چیز در مورد قانون جدید چک در سال ۱۴۰۱

از ماه فروردین سال 1400، قانونی برای چک تعیین گردید که مطابق آن، تنها دسته چک های جدید از طریق شعب بانک قابل توزیع هستند. همچنین اگر این چک ها در سامانه صیاد ثبت نشوند، هیچگونه اعتباری ندارند. در این قانون آمده است که صادر کننده چک باید اطلاعات درج شده بر روی برگه چک را عیناً در سامانه صیاد وارد کند.

اگر چک برگشتی نباشد و در صورت وجود شرایط دیگر، به او اجازه ثبت داده می شود. البته توجه کنید که در این مرحله هنورگز چک صادر نشده است، بلکه باید گیرنده نیز کد ۱۶ رقمی را در سامانه وارد کند و سپس تطابق اطلاعات سامانه و مندرجات چک را تایید کند. در این مرحله است که صدور چک تکمیل می شود و هرگز قابل اصلاح نخواهد بود.

در قانون جدید چک مزیتی وجود دارد و آن این است که چنانچه چک برگشت بخورد، صاحب چک این امکان را دارد تا سریعا توسط مراجع قضایی برای صدور اجراییه درخواست دهد. این قانون موجب افزایش سرعت وصول چک برگشتی می شود و مورد دیگر اینکه تمامی حساب های بانکی صادر کننده چک نیز باداشت می گردد..

کلام آخر

از شما همراهان گرامی که تا پایان مقاله برترین وکیل ما را همراهی کرده اید سپاسگزارم. پیگیری پرونده های مربوط به اسناد تجاری همچون چک، نیازمند یک وکیل خبره است.پیچیدگی های در بررسی دعاوی مختلف چک وجود دارد که وکلا به آن ها آگاه تر است. سایت برترین وکیل بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد که به معرفی بهترین وکیل ها در ایران می پردازد با ما همراه باشید.

فرم ارسال نظر