» وکیل سفته + مشاوره حقوقی با بهترین وکیل سفته

وکیل سفته + مشاوره حقوقی با بهترین وکیل سفته

بهترین وکیل سفته در تهران کیست؟

همانطور که می دانید سفته یکی از اسناد تجاری است که به صورت چاپ شده و آماده وجود دارد و به راحتی قابل خریداری است. اما با این حال هیچگاه نباید سفته را بی اهمیت بشماریم، زیرا اعتبار بالایی از نظر قانونی دارد. هر مشکلی که بابت سفته به وجود بیاید بهتر است از همان ابتدا توسط وکیل متخصص پیگیری شود. به کمک وکیل سفته می توانیم تمامی مشکلات به وجود آمده در زمینه سفته و ضمانت آن را برطرف نماییم.

یکی از ویژگی های مهم بهترین وکیل سفته در تهران، برخورداری از تحصیلات کافی و لازم از دانشگاه است. همینطور یک وکیل باید دوره های کامل کننده مدرک خود را گذرانده باشد تا در زمینه رسیدگی به پرونده سفته فعالیت موثری داشته باشد.

با بهره مندی از بهترین وکیل سفته در تهران بدون هیچگونه دغدغه ای می توانیم سوالات و ابهاماتی که در خصوص سفته داریم برطرف نماییم. همینطور اگر بعد از ایجاد مشکل به سراغ وکیل خبره در پرونده های سفته برویم، وی با تبحری که دارد سعی در حل پرونده می نماید. وکیل سفته دانش و آگاهی کافی از قوانین سفته و نحوه توقیف اموال دارد، از این رو بهتر به پرونده رسیدگی می کند. 

برای مطالبه وجه سفته چه باید کرد؟

طبق ماده 307 قانون تجارت، سفته سندی تجاری محسوب می شود که امضا کننده متعهد است، مبلغی در موعد معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین و یا به حواله کرد آن شخص کارسازی نماید. به عبارتی سفته به عنوان یک وثیقه مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه کسی از سفته به جای چک یا سفته استفاده نمی کند. معمولا سفته ضمانتی است برای وامی که از بانک دریافت می شود یا تضمینی است برای پولی که از کسی قرض گرفته می شود.

حال برای مطالبه وجه سفته چه زمانی و به کجا مراجعه کنیم؟ روی تمام سفته ها یک تاریخ صدور و یک تاریخ سررسید درج شده است. زمانی که صادر کننده سفته و یا متعهد سفته اقدام به تنظیم آن می کند، باید قسمت تاریخ را پر کند و در واقع تاریخ همان روزی باشد که سفته صادر می شود. برای مطالبه سفته، تاریخ صدور آن اهمیت بالایی دارد، زیرا مطالبه و هر اقدام حقوقی برای الزام صادر کننده به پرداخت وجه سفته، با توجه به تاریخ سررسید آن می باشد.

زمانی که دارنده سفته قصد به اجرا گذاشتن آن را دارد، تاریخ سررسید اهمیت بالایی دارد. دارنده سفته می تواند ظرف 10 روز از تاریخ سررسید سفته، آن را واخواست کند و ظرف 1 سال از تاریخ سررسید، علیه صادر کننده سفته اقامه دعوا نماید. در چنین شرایطی حتی می توان اموال و وجوه صادر کننده و ظهرنویس را توقیف نمود. برای پیشبرد بهتر کارهای مربوط به مطالبه وجه سفته می توان از وکلای خبره در امور سفته که در مقاله معرفی نمودیم کمک و مشاوره بگیرید.

نقش وکیل سفته در پرونده ها چیست؟

سفته و مشکلات مربوط به آن به قدری حساس است که پیگیری آن را نمی توان به تنهایی و بدون آگاهی از قوانین انجام دهیم. بنابراین برای پیگیری آن به وکیل متخصص سفته نیاز داریم. نقش وکیل در پرونده ها بسیار پررنگ است. در ادامه به چند نقش وکیل سفته می پردازیم:

وکیل سفته باید مدارک لازم برای واخواست سفته را از موکل خود دریافت کند تا تجزیه و تحلیلی از اوضاع پرونده داشته باشد و قبل از سررسید سفته، رسیدگی های لازم را برای گرفتن حقوق موکل انجام دهد. در صورتی که وکیل در این مرحله از پیگیری پرونده دانش و آگاهی نداشته باشد، باعث می شود تا نظر دادگاه علیه موکل شود. اما اگر وکیل خبره و متخصص در امور چک و سفته باشد، با تسلطی که به قوانین دارد، موکل را به نتیجه مطلوب می رساند.

گرفتن حکم جلب با دلیلی محکم از دادگاه، کار هر شخصی نیست و دشواری های بسیاری دارد. اما وکیل متخصص سفته به راحتی می تواند این مراحل را انجام دهد. همینطور وجود وکیل باعث می شود تا نیازی به حضور موکل در دادگاه نباشد.

سفته، وجه الضمانه ای است که اعتبار بالایی دارد و ضمانت اجرایی آن از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین اگر وکیلی نتواند به خوبی از حقوق موکل دفاع کند و سفته موکل را وصول نماید، باعث ضرر مالی سنگینی به موکل خواهد شد و همینطور موجب می شود تا موکل با مجازات های سنگینی روبه رو شود.

بنابراین متوجه شدیم که نقش وکیل در پرونده های مربوط به سفته بسیار پررنگ است. حتما مشاوره ای با وکلای کاربلد معرفی شده در این مقاله داشته باشید تا بهترین راه حل ها را به شما پیشنهاد دهند.

کلام آخر

از شما همراهان گرامی که تا پایان مقاله برترین وکیل سپاسگزارم. در این سایت سعی کردیم که 10 تا از بهترین وکیل سفته را معرفی کنید تا بتوانید انتخاب راحتی داشته باشیدکه پیگیری هر پرونده ای اعم از پرونده های مربوط به سفته، به دانش و آگاهی قوانین نیاز دارد که افراد عادی توانایی دفاع و پیگیری صحیح آن ها را ندارند. سایت برترین وکیل بزرگترین و بهترین سایت حقوقی در ایران می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فرم ارسال نظر